Дакле, улажете се у посао, покушавате да оптимизујете тамо где видите прилику и користите нове технике. Узбуђени сте због ове е-поште. Ипак, не видите резултате које сте очекивали.
То је фрустрирајуће.
У данашњем свету вођеном друштвеним медијима где је све брзо и лако, опростиво је претпоставити да је маркетинг путем е-поште прошао своје славне дане. Ипак, ово не може бити даље од истине.
Маркетиншки стручњаци и даље гарантују за е-пошту за испоруку резултата и ево зашто:
Али остаје питање – како побољшати своје маркетиншке кампање путем е-поште? Одакле почињете и како то радите?
У овом блогу ћемо покрити како можете максимално искористити свој канал е-поште и најбоље праксе у погледу испоручивости, персонализације и динамичког садржаја.
Заронимо одмах.
Када сте последњи пут видели имејл који вам је одјекнуо? Онај који те је навукао од самог почетка. Онај који вас је прикривено, али неприметно навео да кликнете на дугме ЦТА. Сјајност добро направљене е-поште која води до конверзија је њена једноставност у подстицању на акцију.
Иако не постоји дефинитивна формула за креирање савршене е-поште, ево неколико савета који ће вам помоћи да почнете:
• Фокусирајте се на свој кључни циљ за е-пошту: Иако је примамљиво угурати што више идеја и понуда у једну е-поруку, важно је да се фокусирате на један циљ. Ово је тема ваше е-поште око које све остало долази на своје место. Замислите да направите е-пошту усредсређену на испробавање новог рецепта на тему празника. Међутим, имејл садржи и садржај о пропусницама за концерт. Збуњујуће, зар не? Увек почните са јасним циљем. Ваш садржај и дизајн морају одговарати овом циљу.
• Одржавајте однос 60% текста према 40% слике: Важно је да структурирате своју е-пошту на начин који се допада читаоцу. Нико нема времена да чита делове текста у е-поруци. То је одвратно и може довести до пада у вашим КПИ-овима. Насупрот томе, е-пошта препуна слика може изгледати као превише промотивна. Одржавајте здраву равнотежу текста и слике која преноси поруку него продају.
• Нека ваша тема буде кратка и тачна: Ваша тема не би требало да прелази 41 знак или 8 речи. Ово је прва интеракција коју ће ваша публика имати са вашом е-поштом – ако она не пренесе поруку при првом читању, читалац ће највероватније игнорисати е-пошту.
• Ваша тема, садржај и визуелни прикази морају бити усклађени: Замислите тему која говори о ексклузивној летњој понуди, али банер садржи зимске назнаке, док главни садржај садржи информације о предстојећем лансирању. То је насумично. Неће се преводити. Нити ће испунити свој циљ кампање. Све поруке од наслова до ЦТА-а морају бити усклађене.
• Укључите позив на акцију у сваки трећи део е-поште: Ово враћа пажњу на ваш циљ и држи читаоца ангажованим. Ово такође помаже у побољшању стопе конверзије е-поште.
• Уверите се да ваша е-пошта одговара и у оквиру препоручене величине датотеке: Имајте на уму да ваша публика приступа и прегледа вашу е-пошту на различитим уређајима. Са више од 60% е-порука које се отварају на мобилним уређајима, важно је осигурати да реагују и да се лако учитавају. Препоручена величина датотеке је 80-100 кб.
• Користите важеће везе са УТМ ознакама: Уверите се да везе које се користе у вашим имејловима не садрже грешке у куцању или грешке. Посебно је важно када ваш позив на акцију води до друге одредишне странице или листа за регистрацију. Грешка у вашој вези може да вас кошта конверзија. Не заборавите да додате УТМ ознаке у своје имејлове да бисте пратили његов напредак на онлајн платформама. Подаци су кључни – прикупите, анализирајте и оптимизујте да бисте максимално искористили свој канал е-поште.
Иако ће вам горње смернице помоћи да своју поруку изговорите публици, такође је важно да разговарате са својом публиком.
Ево три кључна фактора који ће вам помоћи да освојите злато у напорима за маркетинг путем е-поште:
• Експериментишите са персонализацијом: Прошли су дани када је масовна поштарица која сече колачиће изводила трик. Ваша публика жели да разговарате са њима на личном нивоу. Они желе да формирају везу са вашим брендом. Управо ће ова веза покренути ангажман. Ево како можете да експериментишете са персонализацијом:
1. Е-маил кампање животног циклуса – На основу различитих животних фаза на путу ваше публике, креирајте и делите е-поруке релевантне за сваки сегмент. На пример, поделите поруку добродошлице чим се неко претплати на ваш билтен. Или поделите имејл који их подсећа на њихову корпу. Важно је да негујете свој однос са публиком у свакој фази. Дељење имејлова на сваком чвору их ангажује и помаже да се мотивишу током њиховог животног циклуса.
2. Увек активне кампање – Делите е-поруке са својом листом претплатника на основу њихових појединачних прикупљених поена лојалности, понуда заснованих на прошлим куповинама, као и свечаних понуда како бисте им помогли да остану повезани са вашим брендом.
• Повећајте ангажовање помоћу динамичког садржаја: Што је е-порука релевантнија за вашу публику, то ћете додати већу вредност својој кампањи. Динамичан садржај вам омогућава да својој публици понудите персонализовано искуство у великом обиму. Динамични садржај који можете да искористите да повећате ефикасност своје кампање је:
1. Текст – То је најчешћи и најефикаснији тип динамичког садржаја који олакшава персонализацију. Можете персонализовати линију, реченицу или чак пасус различитим претплатницима. На пример, ако сте бренд одеће, на основу претходних куповина, можете да креирате динамичан параграф о одећи и обући који се може персонализовати за сваки сегмент публике.
2. Визуелно – Можете да промените слику, ГИФ-ове и видео записе на основу сегмената које циљате. Такође можете експериментисати са различитим визуелним елементима на основу вашег сегмента.
3. ЦТА – Можете да прилагодите величину, облик, боју и текст у оквиру позива на акцију да бисте повећали стопу учесталости кликова и резултирали конверзијама.
4. Понуда – Укључите понуде клијената у своје кампање е-поште на основу сезонских карактеристика, пола, интересовања, доступног инвентара, времена и других варијабли персонализације. На пример, претпоставимо да водите кампању путем е-поште са понудом за ципеле по сниженој цени. Рецимо да је овај имејл имао одјек код људи из Јапана (у временској зони ЈСТ) и да су искористили снижену цену. Сходно томе, ово је довело до тога да вам понестане залиха. Људи у пацифичкој временској зони тек треба да виде ову е-пошту. Ово вам даје слободу да промените понуду са попустом на други производ. Дакле, када особа из ПСТ временске зоне погледа е-пошту, видеће нову понуду.
• Анализирајте и побољшајте испоручивост: Пошто су елементи е-поште сада на месту, време је да ставите тачке на своја „и“ и укрстите своја „т“. Испоручивост има утицај на учинак ваше емаил кампање. Ево како можете да избегнете пад у перформансама због ниске испоручивости:
1. Аутентификујте – Уверите се да су ваши СПФ, ДКИМ и ДМАРЦ записи на месту. Ово ће помоћи добављачима интернет услуга да потврде да ли је ваш сервер е-поште овлашћен да дели масовну е-пошту.
2. Монитор – Рутински проверавајте да ли се ваш бренд или ИД пошиљаоца налази на црној листи. Прегледајте оцену вашег бренда у резултату пошиљаоца (желите да паднете у 90-100 процената) и грешке у постмастерима да бисте били сигурни да немате било каквих недостатака. Ово ће помоћи да се ваше е-поруке шаљу без проблема.
3. акт – Важно је пратити и уносити промене како ваше кампање напредују. Када приметите скок у броју одјављивања, мудро је смањити учесталост слања е-порука. Ово помаже у одржавању репутације пошиљаоца док не усвојите другу стратегију. Рутински чистите ИД са одбијањем и неотварањем који се појављују након 180 дана. Ово ће вам помоћи да одржите здраву листу и заузврат здрав учинак емаил кампање.
Укратко, е-пошта и даље остаје робустан и ефикасан алат за дигитални маркетинг. Када се изврши на прави начин, успешна маркетиншка кампања путем е-поште може довести до одличног корисничког искуства и веће продаје. Огромне могућности које су доступне са е-поштом дају вам могућност да експериментишете и побољшавате се док идете. Немојте се плашити да будете креативни са својим имејловима (емоџији такође додају осећај!). На крају, увек запамтите да се прилагодите, тестирате и оптимизујете!
Сазнајте више о томе како вам Алгономија може помоћи да направите победничку маркетиншку кампању путем е-поште.