Индустрија фитнеса “Десеткована” пандемијом са банкротима који се очекују у наредним месецима [Interview]

Повратак у фитнес центре широм земље је у току, али нема сумње да се индустрија можда заувек променила због затварања и ограничења које је доживела током протекле две године плус због ЦОВИД-19.

Блаке МацДоналдпредседник оф Орангетхеори Фитнесс Цанадарекао је да је пандемија „апсолутно десетковала фитнес индустрију“, али је његов бренд спреман да расте у наредним годинама.

Блаке МацДоналд

„Фитнес индустрија је вероватно једна од најтеже погођених. Дакле, било је неколико ствари. Број један је очигледно била стална затварања и стална ограничења која су нам била стављена – ограничења дистанцирања, маскирање у затвореном простору, све те ствари. То је заиста узело данак у нашој бази чланства“, рекао је он.

„Фитнес је интересантан посао по томе што ми нисмо као ресторан у коме отварате врата и људи само уђу. Обично имамо базу чланова која се понавља и потребно је неко време да се ти чланови повећају. Дакле, ако сте изгубили читаву гомилу чланова јер сте били затворени шест месеци, или сте вероватно изгубили већину њих, некако морате да почнете од нуле. Имате само мањи проценат оних који се заиста враћају када поново отворите. Морате да га поново градите сваког месеца и покушавате да се вратите тамо где сте били.

Орангетхеори Фитнесс покреће 100. виртуелни студио у Канади на основу своје Орангетхеори Ливе платформе (ЦНВ Гроуп/Орангетхеори Фитнесс Цанада)

„Овај последњи круг затварања, који је заиста био јануар, фебруар ове године, изашли смо из тога вероватно у најгорем стању у којем смо били као индустрија. Многи фитнес објекти били су на 50 до 60 одсто броја чланова пре ЦОВИД-а или чак мање од тога. Била је то спора градња. Мислим да је оно што смо видели током лета јесте да многи људи нису желели да се врате у теретану. Били су нестрпљиви да путују и да живе свој живот и раде све ствари које нису успели да ураде последњих неколико година. Лето је било веома споро, али сада видимо велики повратак у студије крајем августа и септембра. Али у међувремену, индустрија је изгубила вероватно негде између 30 и 40 одсто своје конкуренције. Многи студији и велике теретане су управо престале са радом. Прекинули су операције и мислим да предстоји још тона покоља. Очекујемо да ће још 20 до 25 одсто банкротирати у наредних шест месеци на основу чињенице да је велики део помоћи коју је пружила канадска влада у виду кредита и ти кредити сада долазе на наплату. Отплата главнице и камата сада постаје наплатива. Већина оператера у овој индустрији није у позитивној позицији за готовински ток на месечном нивоу, нису вратили ниво чланства и многим људима једноставно понестаје новца.”

Тренутно, Орангетхеори има 112 локација у земљи, а још пет у развоју би требало да буде отворено до краја године.

Прва локација отворена је у Канади у октобру 2012. године у Сент Алберту, близу Едмонтона. Прва локација за франшизу била је 2014. године.

МацДоналд и његов пословни партнер поседују права за Канаду и већински су партнери у 30 студија, а остали имају индивидуалну франшизу.

Слика: ОрангеТхеори

Током пандемије, рекао је, постојао је велики осећај да ће се навике људи у вежбању пребацити на вежбање код куће. Онлине концепти попут Пелотона су узели маха. Многи људи су одмах похрлили код њих. Али МацДоналд је рекао да су људи открили да им недостаје одлазак у теретану – друштвени аспект, заједница, професионалац за фитнес.

„Верујемо да смо у индустрији веома расположени према чињеници да ћемо се вратити тамо где смо били пре ЦОВИД-а. (Недавно), бренд у Канади је достигао 70 одсто наших нивоа чланства пре ЦОВИД-а, што је око 77 или 78 одсто наших прихода пре ЦОВИД-а“, објаснио је Мекдоналд. „Тако да смо дефинитивно на путу да се вратимо опоравку унутар самог бренда Орангетхеори.

„Једина ствар која се заиста променила са индустријом је да ако желите да будете оператер, морате да понудите више од самог изнајмљивања опреме. Не продајете само чланство да би људи дошли и искористили то. Морате да им пружите искуство које је супериорније од онога што би могли да добију од куће.

„Зато смо веома оптимистични у погледу тога како ће Орангетхеори деловати у наредне две до три године. Мислимо да имамо најбољи тренинг у Северној Америци и сасвим искрено најбоље тренере и мислимо да ћемо бити велики победници у овој ствари и да ћемо бити ти који можемо да понудимо то врхунско искуство чланова Ритз Царлтона.”

Макдоналд је рекао да се старосна демографија чланова померила на млађе.

Иако је индустрија јако погођена, а неки брендови су изгубили можда 50 до 60 посто својих локација, Орангетхеори није једна од њих. МацДоналд је рекао да је компанија имала веома ограничен промет својих локација са само неколико затварања широм Канаде и да су оне преокренуте и поново их отварају нови примаоци франшизе.

„Мислим да смо прошли кроз ово много боље од осталих играча у индустрији и зато мислим да смо такође позиционирани да будемо један од брендова са највећим растом у будућности“, рекао је он.

„Поново смо у режиму раста и мислим да смо на путу назад. Било је време између 2017. и 2021. године када смо отварали 20 или више локација годишње. Очекујемо да ћемо се вратити на тај ниво раста и експанзије у наредних неколико година.

Leave a Reply