Како користити хумор у својој продајној презентацији

Желите да повећате продају? Покушајте да додате хумор! Ево осам савета за укључивање хумора у своју малопродајну радњу или личну продајну презентацију.

Уз сав фокус на карактеристике и предности произвођача, многе малопродајне презентације могу бити суве и досадне. „Има ово, и ово и ово. И гаранција. И на распродаји је.”

То је тик изнад најнижег облика корисничке услуге – једноставно питање: „Могу ли вам помоћи?“ како неко уђе на врата.

Особа која вешто користи хумор у својој продајној презентацији послује на највишем нивоу професионализма.

Сада да се вратимо корак уназад Не говорим о коришћењу хумора да би деградирао или исмевао некога да би се осећао боље у вези са собом – на крају крајева, ово није средња школа. Ваш циљ је да се смејете са никад се не смеј ат.

Овде се ради о додавању нежног хумора како бисте разбили лед, изградили однос са својим купцима и учинили целу вашу продајну презентацију пријатнијом. Према клиници Мејо, „смех повећава ваш унос ваздуха богатог кисеоником, стимулише ваше срце, плућа и мишиће и повећава ендорфине које ослобађа ваш мозак. Људи који се осећају добро су склонији да буду пријемчиви за ваше покушаје успостављања односа и затварања продаје.

Али продуктиван хумор долази само од присутности у овом тренутку и слушања вашег купца. Ако претерате или само покренете свој „штрик“, то би могло показати да не обраћате пажњу.

И да, чујем да неки од вас већ говоре: „Али могли бисте некога да увредите. Дакле, ти то не радиш.

И то је грешка…

Орацле је недавно објавио њихов Хаппинесс Репорт који је открио:

  • 78 процената људи верује да брендови могу учинити више да испоруче срећу својим купцима, а 91 проценат је рекао да више воле да брендови буду смешни овај број се повећао међу генерацијом З (94 процента) и миленијалцима (94 процента).
  • 75 одсто људи би пратило бренд ако је смешан на каналима друштвених медија, али само 15 одсто пословних лидера је рекло да је њихов бренд духовит на друштвеним мрежама.
  • 69 одсто људи отворило би е-поруку неког бренда да је тема смешнија, али само 24 одсто пословних лидера је рекло да активно користи хумор у маркетиншким кампањама путем е-поште.
  • За 77 одсто људи је већа вероватноћа да ће купити од продавача који је смешан, али само 16 одсто пословних лидера је рекло да њихови брендови користе хумор за продају.

Проналажење хумора у вашим тренутним интеракцијама са људима може вам помоћи да изградите однос са потенцијалним купцима и успоставите везе са њима.

Хумор је одличан начин да своју продајну презентацију учините пријатнијом и за вас и за вашег купца.

С друге стране, брбљање о безличним чињеницама које нису релевантне за вашег клијента не само да може учинити вашу презентацију досадном, већ можете и изгубити продају јер вас се сматра да увек „предбацујете“ уместо да делите.

1. Зашто користити хумор у својој продајној презентацији?

Обично се хумор налази у личним причама које привлаче слушаоца. Коришћење хумора у вашој продајној презентацији заправо може повећати вероватноћу продаје јер морате да имате довољно односа да бисте били удобни. Морате се продати да бисте добили купњу од купца да жели да вас слуша.

У супротном, они ће се вратити на буљење у свој телефон. Често сам користио хумор да бих превазишао одговор „Морам да питам своју (жену, мужа, пријатеља, итд.)“. Само кажем са осмехом: „И сигуран сам (он, она, они, итд.) никада ништа није купио, а да претходно нисам проверио са вама.“ Највише ради сваки пут.

2. Како додати хумор у своју презентацију, а да не будете увредљиви

Најбољи хумор долази из смеха на себи. Купци се могу повезати са причом о томе да приликом замене славине прво нису искључили воду. Али смејање „глупом типу“ који је то урадио може учинити особу са којом сте опрезни, помислићете да је и она „глуп момак“ због нечега што је урадио. Зато ублажите субјективну реторику, избегавајте негативне етикете и само препричајте своју причу. Такође, нека ваша лична прича буде кратка и прецизна како муштерија не би почела да проверава свој сат чекајући да завршите како би могла да приђе вратима.

3. Како одмах знати да ли муштерија неће бити пријемчива за хумор

Многи људи би рекли да се заснива на држању тела прекрштене су им руке, не гледају у тебе, или кажу нешто грубо. Не можете увек знати да ли нису пријемчиви. Фејсбук фан Кеитх је продавао своју уметност на сајму уметности. Један господин је ушао на самом крају док се паковао, па је Кит упитао: „Да ли видиш нешто што ти се свиђа?“ Купац је брзо одговорио: „Не свиђа ми се цена. Без размишљања, али са благим осмехом на лицу, Кит је рекао: „Могу ићи мало више ако желите. Са изненађеним изразом на лицу, човек је кратко зурио у Кита, а затим је почео да се смеје. Рекао је да га је Кеитх ухватио неспремног и да му је то улепшало дан. Затим је купио један од Китових комада…по приказаној цени.

Додатни разлози за коришћење хумора – изненађење и одушевљење.

4. Како се опустити користећи хумор

Пријавите се за часове импровизације. Способност слушања кључна је за импровизацију у овом тренутку. Не могу преценити колико је важно слушање да вам помогне да одредите када и где је хумор, прича или анегдота прикладна. Циљ импровизације је да вас припреми у тренутку да се носите са ситуацијом.

Обожаватељица Фејсбука Џејн ми је рекла да јој је муштерија рекла: „Желим да купим целу продавницу!“ Џејн је брзо одговорила: „Однећу ти то до аута!“ Велика вредност употребе хумора је што се најбоље дешава када брзо реагујете на оно што се дешава око вас.

Док градите тај мишић да бисте видели прилике, можете се осећати сигурније на продајном спрату са више ситуација. То вам заузврат омогућава да будете сигурнији са више људи, што резултира већим односом, више веза и, да, већом продајом.

Обожаватељица Фејсбука Рејчел је поделила да јој муштерије често описују како чисте своје тушеве. Рекла је да жели да каже: „Оно што радиш под тушем је твоја ствар… Ја ћу само помоћи да буде лепо док си ти унутра.“ Каква сјајна прилика да се повежете са купцима.

Како паметни сарадници користе забавне погодности за подстицање малопродаје

5. Како учинити да се купци осећају боље када користите хумор

Уверите се да делите приче које су смешне, не језиве, политичке, превише личне или нешто чему би се неко смејао. Било је ово једном у кампу бендова… Схватили сте идеју. Поделите приче које подижу и на које се многи људи могу повезати. Додајте срећан крај ако је могуће. Обожаватељица Фејсбука Јанна додаје својој већој продаји: „Оно што се деси на тезги, остаје на тезги.

6. Како се побринути да вам шале не падну у воду

Вежбајте. Не постоји начин да се разуме хумор осим једноставног покушаја. Да, ствари могу поћи наопако, али ако вежбате са својом породицом и пријатељима да видите тренутак и поделите коментар или кратку причу уз пун погодак, изградићете своје самопоуздање. Запамтите, правилно коришћење хумора је највиши облик комуникације. Радите на томе да ваша размишљања, шале и анегдоте буду део окружења продавнице где се сви могу повезати, осећати пријатно и смејати се.

7. Шта учинити ако муштерија одустане од вашег покушаја хумора?

Увек можете да кажете „Упс“ или „У сваком случају“. И да, понекад се хумор изјалови баш као што не функционише добро јутро некоме ко је изузетно узнемирен, или кажете муштерији која виче на вас да „Смири се“. Људска комуникација је таква морате да ризикујете.

8. Како ћете знати да ли је употреба хумора успела

Овог пута, када сам био ЦМО за Ит’с А Гринд Цоффее, смислио сам Вооди. Било је то летње пиће, а на ПОП дисплеју су били сурфери и караван са дрвеним плочама. Меган, један од најпоузданијих тренера које сам икада срео, једноставно би питала момке у регистру, са осмехом и правим лицем: „Да ли бисте желели највећег Вудија којег сте икада имали?“ Муштерија би се смејала, а она их је продала на тону.

Џесика је рекла да је питала своју муштерију: „Желиш ли да ти скинем горњи део? Био је то поклопац соде, купац га је волео и сада је редован купац.

Схватам неки од вас би могли помислити да су то претерано. Међутим, продавница у којој људи чују смех је продавница у којој се новац котрља. Смех не мора да буде гласан, смешан по коленима, то може бити и заједнички осмех сазнања, сличног искуства или виђења нечега смешно и повезујуће.

Хумор вам помаже да добијете тренутну реакцију и омогућава вам и вашем клијенту да се повежете на неочекиван начин. Хумор помаже у снижавању баријера тако што чини да се сви осећају довољно удобно да буду своји и чини вашу радњу вредном посете и куповине.

Продавница у којој никоме није довољно удобно да се чује, а камоли да се смеје у свакодневном животу, је продавница у којој мало ко жели да купи или да се у њу врати.

То није музеј, то је продавница.

Учимо како да ангажујете странце и изградите поверење међу вашим сарадницима на првој линији. Проверите СалесРКС.цом данас.

Сазнајте више о СалесРКС-у

Leave a Reply