Недавно сам сишао у зечју рупу од печурака. А не онакав какав можда замишљате.
Све је почело са РангеМе-овим К2 Ретаил Роундуп Извештајем, у коме сам сазнао да је кључна реч „печурке“ у тренду на РангеМе-у међу малопродајним купцима хране, пића, неге здравља и лепоте у Сједињеним Државама. Након што сам дубље копао у податке, открио сам да купци траже све врсте ових страшних гљива, од свежих печурака до суплемената, напитака, млевеног меса, па чак и кафе.
Наоружан овим увидима, отишао сам на биљну светску изложбу 2022. у њујоршком Јавитс центру да видим шта трговци на мало, оператери угоститељских објеката и брендови имају да кажу о печуркама. Нисам био разочаран. Печурке заиста постају омиљене међу купцима и више нису само основни производ у одељку производа. Сада се могу хранити широм продавнице у више категорија. Према НиелсенИК Ретаил Меасуремент Сервицес, НиелсенИК Продуцт Инсигхт, који покреће Лабел Инсигхт, дошло је до значајног раста међу неким новим састојцима печурака у последње три године, посебно производима који садрже Реисхи (пораст за 72,3%), Лионс Мане (пораст за 534,5% ) и чага (пораст од 238,4%). Укупно, продаја печурака и производа који садрже печурке порасла је за 21,8% од 2019.
Неколико производа на бази печурака било је финалисте у различитим категоријама Светске награде за биљке, које су објављене током посебне церемоније на овогодишњем Плант Басед Ворлд Екпо. Победник за најбољу алтернативу за месо био је, погађате, бренд печурака: Тхе Мусхроом Меат Цо., који је победио за свој производ Пуллед Порк.
Зашто печурке изазивају толико интересовање ових дана? На основу мојих разговора са купцима и брендовима на изложбеном простору и из разговора са РангеМе купцима, сазнао сам да постоје три главна фактора који доприносе популарности печурака: њихова доступност, разноврсност и добробити за здравље.
Укорењен у пандемији
Ово недавно лудило за гљивицама датира још од почетка пандемије, када су се потрошачи суочавали са комбинацијом досаде у кухињи и страха од заразе вирусом. Пошто су сви били заглављени у кућном карантину, провели су доста времена у кувању сопствених оброка и почели да експериментишу са новим састојцима, попут печурака. У исто време, печурке су биле рекламиране у популарним медијима због својих својстава јачања имунитета.
„Пандемија је људима пружила много прилика да испробају нове ствари у кухињи“, каже Џон Розенблум, менаџер категорије – Намирнице, млечни производи и смрзнуто за корисника РангеМе Цитарелла, дистрибутер и продавац гурманске хране са седиштем у Њујорку са продавницама на Менхетну, Лонг Ајленду и Конектикату. „Током тог времена, многи славни кувари су наставили са својим емисијама, а ви сте видели да се много креативности дешава због тога. Из гурманске перспективе, намирнице као што су печурке су врста лова за благом, а потрошачима су отвориле много нових могућности за кување.
Цитарелла је добро позната по својим протеинима, посебно по говеђи у сувом узрасту, пилетини охлађеној на ваздуху, јагњетини и риби – која се често доноси у продавнице неколико сати након што је ухваћена на обалама Лонг Ајленда. Розенблом воли да говори о свом послу као о „подржавању протеина“ тако што прати нове трендове у исхрани и проналази производе који се добро слажу са њима. Када су у питању печурке, каже он, њихова доступност и свестраност чине их савршеним комплиментом за многе протеине продаваца.
Одлична алтернатива за месо
Све више, печурке чак постају замена за месо, посебно у универзитетским кампусима где интересовање за биљне алтернативе месу брзо расте међу студентима, од којих многи траже да се на њихове меније дода више артикала са печуркама. (ЕЦРМ-ови Сесија о биљној храни и пићукоји се одржава раније овог месеца, наставља да расте у популарности сваке године како овај тренд постаје све популарнији).
„Печурке су невероватно хранљиве и само препуне укуса“, каже Роуз Форест, координаторка за одрживост за Масачусетс, Њујорк, Конектикат и Роуд Ајленд за Содеко, и редовни учесник ЕЦРМ сесије који пружа услуге исхране и услуге управљања објектима. „То је нешто што студенти прихватају у кампусима у којима служимо.
Форрест каже да смо далеко изван времена обичних старих печурака за храну на којима су многи од нас одрасли, а пошто постоји толико невероватних варијанти и укуса које можете изабрати, оне чине обиље опција менија. „Они су препуни укуса, утицаја и умамија, и добра су замена за месо. Одличан је као џек, на пицама, сендвичима и скоро на било којој од оних платформи на које су студенти навикли. Иде на вашу грилл станицу као пљескавица од печурака портобело, а можете га ставити на рижото, који заправо имамо на линији овде на неким од наших рачуна. Печурке су тако разноврсне.”
Заиста, печурке су постале толико популарне у кампусу да се Содексо удружио Фарме Фат Моон како би осигурала да увек има довољно при руци у 40+ кампуса које опслужује њена дивизија. За рачуне у Масачусетсу и Роуд Ајленду, Содеко има Месечни програм жетве, у коме сваки налог шаље обим кроз који очекују да ће проћи на недељној бази за одређене артикле тако да фарма зна колико треба да расте од сваке сорте. Печурке се могу убрати за само неколико недеља, због чега имају тако високу доступност, а то омогућава кампусима да планирају у складу са својим потребама. Неки рачуни могу проћи до пет случајева печурака недељно.
Препуна исхране
Још један разлог за популарност печурака су огромне добробити за здравље које оне пружају. Печурке су богате витамином Д и витамином Б, а поред горе наведених предности за имунитет, помажу у смањењу ризика од рака и стимулишу здравија црева. „Постоји много здравствених предности“, каже Вилсон Пичардо, менаџер категорије/купац – намирнице, млечни производи и смрзнути производи у Цитарели. „Они су одлични за здравље срца, за јачање имунитета, а такође су добри за крвни притисак. Такође су богати влакнима и протеинима.”
Због овога, Пицхардо је тражио да дода више производа на бази печурака у продавнице продаваца, укључујући суплементе, грицкалице од печурака, млевене производе и напитке. На Плант Басед Ворлд Екпо, добављачи производа од печурака направили су Цитареллину листу врхунских брендова са којима се могу пратити.
Продавци хране нису једини који користе моћ печурака. Продавци специјалитета за исхрану и веллнесс нуде разне суплементе са печуркама као кључним састојком како би привукли потрошаче који траже природније формулације. „Људи се нагињу природнијим суплементима са вишеструким предностима, што је један од разлога зашто су печурке у тренду“, каже Алли Рапп, помоћни трговац – управљање тежином, биље и зеленило и здравље и лепота за ГНЦ, још један члан РангеМе-а. „Од ЦОВИД-а, видели смо више потрошача који траже веллнесс рутину како би помогли имунитету и њиховом општем благостању.
Јое’с Фавес
Иако је било обиље брендова печурака на Плант Басед Ворлд Екпо-у, ево три која су се заиста истакла код мене:
Фабле
Фабле, финалиста награде за алтернативу меса заснованог на биљци, била је моја омиљена тачка током целе емисије кад год ми је затребао залогај. Његови производи су направљени од шитаке печурака чија су густа, месната влакна и укуси природно слични месу и не садрже ГМО, конзервансе и вештачке састојке. Имао сам га једноставно, на клизачима и на такосима, и заклео бих се да једем такос од бифтека да не знам боље.
МиФорест Фоодс
Имао сам срећу да имам МиФорест Фоодс штанд одмах поред штанда РангеМе на Плант Басед Ворлд Екпо. Бренд – који је такође био финалиста награде Плант-Бацон Меат Алтернативе – користи мицелијум за узгој влакана богатих хранљивим материјама која реплицирају текстуру и осећај меса у устима, а тим је на догађају представио свој производ МиБацон. Када су га скували на роштиљу, мирис је био невероватан. Његова текстура је била изненађујуће слична сланини, а имала је богат укус умами који је био укусан. Јео сам га самог, али претпостављам да би био одличан и на сендвичу.
Попаделици
Попаделици је био финалиста за најбољу ужину засновану на биљци за свој чипс од хрскавих печурака, који су шитаке печурке које су поново замишљене као модерна ужина за суперхрану. Његов чипс је пржен на ваздуху и долази у три укуса: триппин’ тартуффе парм, твистед тхаи чили, и мој омиљени, рад рузмарин и со. Враћао сам се у њихов штанд по још!
Са свим овим иновацијама које се дешавају, биће занимљиво видети како сегмент печурака наставља да еволуира, и где ће га брендови, трговци на мало и потрошачи узети. „Биће много разноврсности у оквиру различитих врста производа“, каже Пицхардо из Цитарелла. „То неће бити само ваша алтернативна сланина или алтернативни такоси. Видећете млевено месо и јогурт са реишијем или шитакеом и друге иновације. Биће много више хране и суплемената на бази печурака у разним алтернативним облицима.”
Једно је сигурно. Док би печурке могле да цветају у сенци, светлост коју су обасјали трговци на мало и оператери угоститељских објеката сигурно ће подстаћи додатни раст!
Купци на РангеМе – заинтересовани за учешће у овој фризури? Прегледајте хиљаде производа од печурака овде.