Празнична куповина 2022: Стање ствари

Ноћ вештица можда још није ту, али „Празничко пузање“ је опипљивије него икада.

Уђите у било коју продавницу и осетићете то: масивне божићне јелке нижу се поред пролаза Цостцо-а. Валмарт приказује „ружне“ божићне џемпере, адвентске календаре и комплете за украшавање колачића. Када бисте могли да очекујете да ћете у Таргетовом чувеном „одељку за доларе“ видети посластице за трик-или-третман, уместо њих ћете пронаћи венце, украсне ирвасе и мини дрвеће. Празнична музика ће вас ускоро пратити током куповине (ако већ није почела).

Ако се чини да се празнични изложбе појављују у продавницама раније сваке године, то је зато што јесу. И изненађујуће, многи велики празнични артикли су већ у продаји. Што може, а можда и није, добра ствар.

2021: Проблеми са снабдевањем током ЦОВИД-а

Очекивани проблеми у снабдевању током прошлогодишње празничне сезоне створили су јединствене околности не само за узнемирене купце, већ и за трговце на мало. Да бисмо предвидели тренутну празничну сезону куповине, помаже да се прегледа она у 2021.

Након што су безбројни производи 2021. године пали у заосталу наруџбу, компаније су охрабриле купце на то планирају своју празничну куповину рано. Њихово обећање је било снажно: купујте рано да бисте избегли кашњења у испоруци, обезбедили најпопуларније артикле и изгубили драму куповине поклона у последњем тренутку.

Продавци су предвиђали да ће купци улетјети у продавнице са својом унапријед планираном празничном листом и неће имати проблема са плаћањем пуне цијене.

Али у очекивању кашњења, трговци су преценили потражњу потрошача много. А сада многи од тих артикала из 2021. још увек стоје на полицама (или у складишту) 2022. године.

Дакле, у занимљивом преокрету, снабдевање тренутно није проблем, али потражња може бити.

Преоптерећење инвентара у 2022

Као резултат предвиђања огромне потражње за куповином у 2021., продавнице широм земље сада раде 548,8 милијарди долара у залихама од јула. Сасвим супротно од онога што су потрошачи очекивали прошле сезоне.

Продавнице сада имају препун инвентар свега, од празничних пиџама, до украса за јелку и прошлогодишњих најмодернијих џемпера.

Дакле, шта ово значи за купце за овогодишње празнике? А за трговце на мало?


Валмарт се спрема да запосли додатних 40.000 сарадника у различитим улогама за празничну сезону 2022, према компанији Саопштење.

Очекујте велику, рану и честу продају

Роб Гарф, потпредседник и генерални директор, малопродаја и председник саветодавног одбора клијената за малопродају у компанији Салесфорце, рекао је за РЕТХИНК Ретаил да треба очекивати да ћемо видети више попуста како се трговци крећу да чисте залихе и остваре профит.

„2021 је била отприлике прва миља и улазак производа у домаћи ланац снабдевања“, рекао је Гарф. „Ова година је све о профитабилности. Ради се о проналажењу како да управљате свим тим трошковима. Неће моћи да их све апсорбују – биће већих попуста ове године.”

Док се трговци боре да ослободе простор на полицама за нове артикле 2023. године, они ће применити велике, периодичне попусте много раније у сезони.

Купци су већ били сведоци ових масовних распродаја још у октобру ове године. Валмарт-ова празнична распродаја је почела 1. октобара Таргет је уследио 6. октобра, обећавајући „више флексибилности, лакоће и вредности“ својим лојалним купцима.

Потрошачи мање купују

Оклевање купаца долази са добрим разлогом. Са инфлацијом од 8,6 одсто, највишом у последње 4 деценијеамеричке породице би могле имати мање шансе да купују за одмор, посебно када су бензин, храна и стамбени простори на врхунцу свих времена.

Као резултат тога, изгледа да су потрошачи већ неспремни да прошире свој буџет на поклоне који нису од суштинског значаја, уместо да купују мање док се фокусирају на артикле са већим ценама.

Истовремено, аналитичари компаније Салесфорце предвиђају да ће потрошачи такође бити мање лојални ове празничне сезоне док траже најбоље понуде.

„Потрошачи ће куповати мање производа по вишим ценама, тако да ће бити много конкуренције, много замена“, рекао је Гарф. „Видимо да ће око половине потрошача овог празника испробати нови бренд у потрази за вредношћу.

Импликације за трговце на мало

Према Гарфовим речима, док ће купци уживати у знатно сниженим сезонским артиклима, преоптерећеност залихама, растући трошкови рада и горива, као и смањена лојалност потрошача представљаће изазове за трговце на мало.

„Биће то тешка утакмица у смислу очувања марже“, рекао је Гарф.

Наредна два месеца биће значајна за празничну куповину. Да ли ће купци и даље трошити исто као и прошле године? Да ли се потрошачи оријентисани на инфлацију одупиру овогодишњем празничном језању — или једноставно купују мање артикала како би заштитили свој ионако натегнут буџет?

Ако постоји једна ствар у коју можемо да будемо сигурни, трговци на мало у 2023. години ће морати да почну да преиспитују своје стратегије празничне сезоне, осим велике продаје и раног увођења.

Leave a Reply